Wednesday, August 3, 2011

Penang = Pening

Selamat menjalani ibadat ramadan. semoga kita dipanjangkan usia dan kesihatan agar terus mampu menjalani ibadat semaksimum yang boleh.

Tanpa disedari sudah 8 bulan aku bermastautin di utara. Seperkara yang akau perhatikan ialah keadaan trafik yang memeningkan kepala.
Gaya pemanduan di sini sukar untuk diucapkan. Masing-masing menunjukkan kecekapan pemanduan yang mengagumkan macam pemandu F1. Agaknya kalau dilatih dengan bersistem pasti akan lahir pemandu F1 dari kawasan ini....agaknye laaaa.
Senario yang biasa dilihat ialah penunggang motor amat gemar memotong ikut kiri dah la tu mereka mempunyai "kepala batu"..no helmet uuu. pas tu depa rabun warna...Trafik light merah depa kata hijau...belah ikut dan je. Lelaki n perempuan sama aje. agaknya bila kenderaan mempunyai no plat mula "P" pasti berubah jadi pening.
Yang pastinya:
P = Penang
P = Pemandu Pening
P = Pusing
P = Pelik
P = Pahlawan
P = ....pembangkang...heheheheh

2 comments:

  1. Tu la..hangpa elok-elok dok nogoghi pi balik tompet yang poning tu apa hel...hi.hi..(campuq..)

    you kat sekolah mana? teringat mee udang la masa dok balik pulau 1993-1994 dolu-dolu ikut suami kerja kat situ...

    memang mat motor banyak...since keluaq ..g perlis dan balik KL semula lama tak pi jenguk...dengaq ceghite Balik Pulau dah maju..

    ReplyDelete
  2. la ni dok BM..ngajar dekat mengkuang..berhadapan IPGM bainun. Balik Pulau dah jadi tempat orang buat petempatan..maklumla..pulau kian padat.

    ReplyDelete